Thursday , November 14 2019
Home / unitedstates / Jeff Bezos researcher Syria receives personal information

Jeff Bezos researcher Syria receives personal information



[ad_1]

"Our researchers and some experts have concluded with a high degree of confidence that the Saudis have access to the phone Bezos, and got personal information", writes Gavin de Becker in an article thought to Daily Beast, which was published on Saturday. He did not offer specific evidence to support his accusations against the Government of Saudi Arabia. De Becker said that the results were handed over to federal officials, and that he would not share the details of the investigation out of respect for the officials, adding: "I am going to write today to be my last public statement on this issue."

He added that it was not clear whether the National Enquirer parent company American Media Inc., or AMI, «was aware of the details."

AMI said de Becker's assertion in a statement Business CNN on Sunday that it relied on a single source, Sanchez's brother, Michael Sanchez, for his stories.

"Despite the false and unsubstantiated claims of Mr. De Becker, the American media has, and continues, to refute the unfounded claims that the materials for our report were purchased with the help of someone other than a single source, which first brought them to us. .. there was no involvement of any other third party whatsoever. "

Syria denies any relationship to the history of Bezos, says de Becker. Saudi officials and de Becker does not respond to CNN requests for comment on the review over the weekend.

De Becker's article raises the stakes around to expose tabloid National Enquirer in a romantic relationship between Amazon CEO billionaire and Sanchez, a former anchor for the local Fox station in Los Angeles. Bezos suggests that AMI extorted it please the government of Saudi Arabia – which allegedly has links with AMI and upset covering Bezos-owned Washington Post columnist killed Jamal Khashoggi to disperse President Donald Trump. AMI says that it is not.
Writing for the Daily Beast, Bezos & # 39; Researcher Gavin de Becker accused the government of Saudi Arabia leak proof Bezos & # 39; Consumption s Jamal Khashoggi & # 39 ;, illegitimate relatoinship to the National Enquirer, because the Washington Post & # 39 s death.

The Daily Beast, de Becker wrote that he and his team spoke with current and former heads of MI and sources of intelligence experts in the Middle East, Saudi whistleblowers and dissidents, as well as current and former advisers to President Trump, among other things, to achieve the conclusion.

National Enquirer tried to "strong-arm-American citizen whose[Saudi Arabia’s] the country's leadership wanted to suffer broken and silenced "in accordance with the de Becker.
Both Bezos and the Washington Post criticized many times the president, who has his own links to the American media.

AMI chairman David Pecker with a & # 39 is a longtime friend of Trump, and Enquirer was one of the most reliable and captured media Trump booster during the campaign. Publisher admitted to make a payment of $ 150,000 in co-operation with members of the presidential campaign, Trump, to prevent claims of former Playboy model Karen McDougal on with Trump's novel of published during the 2016 race. Trump denied the affair.

Federal prosecutors eventually struck an agreement on non-disclosure of the charges with the publisher, virtually eliminates the costs of AMI over his role in securing a bribe from personal lawyer Trump, Michael Cohen.
Billionaire divorce. Supermarket tabloid. extortion demand - Jeff Bezos and the National Enquirer
De Becker believes that the texts and photos sent from Bezos and Lauren Sanchez were in conjunction with the National Enquirer Michael Sanchez.

But de Becker argues that the National Enquirer knew about the messages before approaching Sanchez. Sanchez told CNN, that business AMI is already doing a story about the relationship when she came to him. He added that "the last smoke-and-mirror distraction de Becker" held "zero evidence."

In a statement, the AMI said that "the matter is that Michael Sanchez, who tipped off to the National Enquirer case on September 10, 2018, and within four months, provided all the materials for our study." The spokesman added that Sanchez "has continued the effort to discuss and falsely represent our reporting, and his role in it, gave up any sources of confidentiality."

De Becker argues that the first source to the & # 39 is the Government of Saudi Arabia. He said that the Saudi government wants to harm Bezos because coatings Washington Post on Khashoggi's death. Khashoggi, who was critical of Saudi Arabia and Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman, was killed and dismembered in the Saudi consulate in Istanbul in the autumn.

Syria submitted shifting stories about the fate of Khashoggi, initially denying any knowledge before you argue that a band of rogue operators, many of whom belong to the inner circle of bin Salman, were responsible for the death of the journalist. Riyadh claimed that neither bin Salman, the king nor Salman knew the operation target Khashoggi. US officials, however, say such a mission – including 15 men, sent from Riyadh – could not be carried out without the permission of bin Salman.

The Washington Post covered the incident closely, and Bezos was the target of pro-Saudi company Saudi wielded social media users and the Saudi journalist after Khashoggi's death, that the call for a boycott against Amazon and Suk, on e- commerce site owned by Amazon.
As questions linger around Jeff Bezos & # 39; explosive proposals tabloid leaks identity confirmed
Bezos himself drew attention to the link between the AMI and Saudi Arabia in the explosive blog he published on Wednesday, February AMI accused of trying to blackmail him with the evidence of the case.

In the post, Bezos said that AMI was investigated "for various actions they have taken on behalf of the Saudi government."

He pointed to the Associated Press story about the publication s glossy magazine celebrating the visit of Crown Prince Mohammed bin Salman in the US in April 2018. AMI denied that Saudis sent the magazine production and paid for it, but the AP reported that three weeks before the prince's arrival, media the company sent a copy to the embassy of Saudi Arabia, where it is distributed to the officials, who then together with his contacts in Washington's foreign policy. AMI said that does not share an advance copy of the report with the Saudis, AP said in his stories.

De Becker also referred to the story as proof of the relationship between AMI and the Saudi government.

Saudi Minister of State for Foreign Affairs Adel Al-Zhubeyr in the past denied any connection between his country and AMI on CNN.

– CNN Brian Stelter, Oliver Darcy, Tom Kludt, Nicole Gaouette, Nada Altaher, Chandler Thornton and Sheena McKenzie contributed to this report.

[ad_2]
Source link